Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(12)
Forma i typ
Książki
(12)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(8)
dostępne
(2)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dorosłych
(1)
Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
(1)
Czytelnia dla Dorosłych
(8)
Autor
Lewandowski Mirosław
(2)
Stępińska Janina
(2)
Szajewski Tomasz
(2)
Ćwierzyńska Małgorzata
(2)
Biały Paweł (prawnik)
(1)
Biskupski Zbigniew
(1)
Dąbrowska Barbara (finanse)
(1)
Konkolewska Dorota
(1)
Kosiarz Agnieszka
(1)
Krasuska Magdalena
(1)
Krywan Tomasz
(1)
Kucharska-Fiałkowska Maria
(1)
Maliszewska Sylwia
(1)
Ochyra Irena
(1)
Olech Mariusz
(1)
Stępień Agnieszka (prawnik)
(1)
Walerych Sylwia
(1)
Wieczorek Zygmunt
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(10)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(12)
Język
polski
(12)
Odbiorca
Rodzice
(1)
Temat
Audyt wewnętrzny
(2)
Normy ISO 9001
(2)
Ratownictwo medyczne
(2)
Zarządzanie jakością
(2)
Administracja skarbowa
(1)
BHP
(1)
Bezpieczeństwo informacji
(1)
Biurowość
(1)
Cyberprzestępczość
(1)
Depresja
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Dokumentacja pracownicza
(1)
Dyrektorzy przedszkoli
(1)
Dzieci
(1)
Ergonomia
(1)
Finanse publiczne
(1)
Fundusze strukturalne UE
(1)
Kontrola skarbowa i podatkowa
(1)
Kontrola zarządcza
(1)
Kradzież tożsamości
(1)
Krajowa Administracja Skarbowa (KAS)
(1)
Leasing
(1)
Młodzież
(1)
Normy ISO 14001
(1)
Ochrona danych osobowych
(1)
Przedszkola
(1)
Przetwarzanie danych
(1)
Stanowisko pracy
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
Opracowanie
(2)
Poradnik
(2)
Podręczniki
(1)
Poradniki
(1)
Dziedzina i ujęcie
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
12 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Leasing w praktyce / Zbigniew Biskupski. - Warszawa : Wydawnictwo Wiedza i Praktyka, copyright 2014. - 116 stron ; 24 cm.
(Biblioteka Przedsiębiorcy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.1 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Fundusze unijne w nowej perspektywie 2014-2020 / Magdalena Krasuska. - Stan prawny: 1 kwietnia 2014 r. - Warszawa : Wydawnictwo Wiedza i Praktyka, cop. 2014. - 128 s. ; 24 cm.
(Biblioteka Przedsiębiorcy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.7 UE [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005.5 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005.6 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Bezpieczeństwo danych osobowych zgodnie z RODO" to publikacja, z którą powinien zapoznać się każdy, kto przetwarza dane osobowe w ramach swojej działalności. Wszystkie osoby, które chcą korzystać z danych osobowych zgodnie z przepisami unijnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO) i nie narazić się na odpowiedzialność głównie finansową, jaką te przepisy przewidują, powinny przeczytać tę publikację. Dzięki niej czytelnik dowie się, jakie mogą być zagrożenia wobec danych osobowych i jakie zasady bezpieczeństwa danych zastosować, by im zapobiec.
SPIS TREŚCI
ROZDZIAŁ I. Źródła prawa
1. Źródła wewnętrzne
2. Źródła zewnętrzne
3. Reforma przepisów dotyczących ochrony danych osobowych
ROZDZIAŁ II. Bezpieczeństwo danych osobowych
1. Bezpieczeństwo jednostki
2. Bezpieczeństwo danych osobowych
3. Bezpieczeństwo danych osobowych w ustawie o ochronie danych osobowych
4. Bezpieczeństwo danych osobowych w ogólnym rozporządzeniu o ochronie danych
ROZDZIAŁ III. Zasady przetwarzania danych osobowych w świetle ogólnego rozporządzenia o ochronie danych
1. Zasada privacy by design
2. Zasada celowości
3. Zasada integralności i poufności
4. Zasada rozliczalności
5. Zasada ograniczenia celu przetwarzania danych
6. Zasada przejrzystości i rzetelności
7. Zasada minimalizacji danych osobowych
8. Zasada merytorycznej poprawności danych osobowych (prawidłowości)
9. Zasada ograniczenia przechowywania
10. Domyślna ochrona danych (privacy by default)
ROZDZIAŁ IV. Charakterystyka zagrożeń dla bezpieczeństwa danych osobowych
1. Pliki cookies ; 2. Kradzież tożsamości ; 3. Phishing ; 4. Pharming ; 5. Złośliwe oprogramowanie ; 6. Wirusy ; 7. Robaki ; 8. Konie trojańskie ; 9. Spam
10. Jak chronić się przed kradzieżą tożsamości
ROZDZIAŁ V. Bezpieczeństwo przetwarzania danych osobowych
1. Ocena skutków dla ochrony danych (Data Protection Impact Assessment - DPIA)
1.1. Konsultacje z organem nadzorczym
1.2. Wyłączenie obowiązku przeprowadzania oceny skutków dla ochrony danych
2. Przetwarzanie danych osobowych dzieci w ogólnym rozporządzeniu o ochronie danych
3. Wyznaczenie inspektora ochrony danych osobowych, jego status oraz charakter prawny
3.1. Obligatoryjne wyznaczenie inspektora ochrony danych - art. 37 rozporządzenia ogólnego o ochronie danych
3.2. Fakultatywne wyznaczenie inspektora ochrony danych
3.3. Kwalifikacje zawodowe inspektora ochrony danych
3.4. Zawiadomienie organu nadzorczego o wyznaczeniu inspektora ochrony danych
3.5. Status prawny inspektora ochrony danych
ROZDZIAŁ VI. Dokumentacja bezpieczeństwa danych osobowych
1. Procedura zawiadamiania osoby, której dane dotyczą, o naruszeniu ochrony danych osobowych
2. Powiadomienie organu ochrony danych o powstałym naruszeniu
3. Rejestr naruszeń
4. Powierzenie i podpowierzenie danych osobowych w rozporządzeniu ogólnym o ochronie danych
4.1. Podpowierzenie danych osobowych
5. Rejestr czynności przetwarzania danych
ROZDZIAŁ VII. Zapewnienie bezpieczeństwa danych osobowych
1. Sprawdzenia planowe i doraźne
2. Szkolenia dla pracowników
ROZDZIAŁ VIII. Działalność w ramach zapewnienia bezpieczeństwa danych osobowych
1. Opis środków technicznych i organizacyjnych stosowanych w jednostkach organizacyjnych
1.1. Środki techniczne
1.1.1. Środki ochrony fizycznej
1.1.2. Środki sprzętowe infrastruktury informatycznej oraz środki ochrony w ramach programów
1.2. Środki organizacyjne
1.2.1. Upoważnienie do przetwarzania danych osobowych
1.2.2. Zapoznanie osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych z przepisami o ochronie danych osobowych
1.2.3. Zasada czystego biurka i czystego pulpitu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 342 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 43-44.
W ostatnich latach coraz częściej spotykanym i niepokojącym zjawiskiem jest zwiększenie zachorowalności na depresję dzieci i młodzieży. Obniżył się również wiek pojawienia się pierwszego epizodu depresyjnego. Książka „Depresja u dzieci i młodzieży” stanowi zbiór informacji dotyczących zaburzeń depresyjnych i tematów z nimi związanych, takich jak samookaleczenia i próby samobójcze, strata i proces żałoby dotyczący dzieci i nastolatków. Książka przeznaczona jest przede wszystkim dla rodziców i opiekunów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 61 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Vademecum BHP)
Bibliografia na stronach 160-161.
Praca biurowa powszechnie postrzegana jest jako lekka, pozbawiona w zasadzie czynników narażających osoby, które ją wykonują, na uciążliwości czy nawet zagrożenia dla ich zycia i zdrowia. Opinia ta może pokrywać się z rzeczywistością. Jednak jest tak tylko wtedy, gdy stanowiska pracy biurowej zorganizowane są nie tylko zgodnie z wymaganiami bezpieczeństwa, ale również zasadami ergonomii. Zbyt często jeszcze przy projektowaniu stanowiska pracy zasady ergonomii są pomijane lub traktowane zupełnie marginalnie. Jest to podejście z gruntu niewłaściwe. W książce zostały omówione wymagania dotyczące prawidłowej organizacji pomieszczeń i stanowiska pracy biurowej oraz pomieszczeń higieniczno-sanitarnych, zarówno z punktu widzenia wymagań bezpieczeństwa i higieny pracy, jak i zasad ergonomii. Zaproponowane zostały również metody i narzędzia ułatwiające kompleksową ocenę warunków pracy pracowników administracyjno-biurowych oraz zagadnienia dotyczące szkoleń dla tej grupy pracowników.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 [Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 614.88 [Wypożyczalnia dla Dorosłych] (3 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera:
WYKAZ STOSOWANYCH SKRÓTÓW
WSTĘP
ROZDZIAŁ I
NOWE ORGANY PO REFORMIE KAS
1. Zakres kompetencji nowych organów podatkowych, skarbowych i celnych oraz właściwość miejscowa
- Struktura organizacyjna KAS
- Zadania dyrektora KIS
- Zadania dyrektora Izby Administracji Skarbowej
- Uprawnienia naczelnika urzędu skarbowego
- Uprawnienia naczelnika urzędu celno-skarbowego
- Terytorialny zasięg organów skarbowych
- Naczelnicy US wyznaczeni do wykonywania egzekucji administracyjnej
- Naczelnicy US uprawnieni do żądania wykonania obowiązku wynikającego z decyzji wydanej przez naczelnika UCS
- Zmiany organów właściwych w sprawie akcyzy
- Wiążące Informacje Akcyzowe i znaki akcyzy
2. Zmiany w zakresie wydawania interpretacji indywidualnych
- Nowe wzory wniosków o wydawanie interpretacji indywidualnych
- Wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej
- Wnioskodawca
- Pełnomocnik
- Przedmiot wniosku i opłat
- Stan faktyczny i własne stanowisko wnioskodawcy
- Oświadczenie wnioskodawcy
3. Reforma KAS wprowadziła zmiany w pełnomocnictwach
- Rodzaje pełnomocnictwa
- Pełnomocnictwo do podpisywania deklaracji
- Pełnomocnictwo szczególne i pełnomocnictwo do doręczeń
- Pełnomocnictwo ogólne
- Pełnomocnictwo ogólne wyłącznie w formie elektronicznej
- Aktualny wzór formularza
ROZDZIAŁ II
KONTROLE PODATKOWE NA NOWYCH ZASADACH W RAMACH KOMPETENCJI KAS
1. Jakie uprawnienia zyskali urzędnicy podczas kontroli
- Krajowa Administracja Skarbowa a nowe narzędzie walki z wyłudzeniami VAT
- Przejęcie przez urzędy skarbowe kompetencji w zakresie akcyzy
- Przeszukanie firmy, mieszkania w ramach kontroli podatkowej
- Kara za nieudzielenie informacji organom KAS
- Korekta deklaracji po rozpoczęciu kontroli celno-skarbowej
- Kontrola przez UCS
- Kontrola na tzw. legitymację
- Czas trwania kontroli
- Fazy kontroli celno-skarbowej
- Postępowanie odwoławcze
2. Składanie raportów w postaci pliku JPK_VAT (2) - jako forma comiesięcznej e-kontroli podatkowej w VAT
- Na co zwrócić uwagę przed wysłaniem JPK
- Zmiany w VAT istotne przy wysyłaniu JPK
- Najczęstsze błędy podatników w wysyłce JPK
- Jak uniknąć błędów
- Nowe narzędzia wykorzystywane w ramach e-kontroli
3. Przedsiębiorcy będą wysyłać szefowi KAS dobowe wyciągi z rachunków
- Jaki jest cel wprowadzonych zmian
- Dane na wyciągu bankowym
- Częstotliwość przekazywania wyciągów bankowych
- Nowy katalog dowodów w postępowaniu podatkowym
- Tajemnica skarbowa
4. Split payment - rewolucyjne zmiany w VAT
5. Kontrola dokumentacji cen transferowych dokonywana przez UCS
-Obowiązki podatników
-Dokumentacja lokalna (Lokal File) - rozszerzenie zakresu informacji
- Analiza porównawcza
- Sprawozdanie CIT-TP - sporządzają podatnicy o przychodach lub kosztach powyżej 10 mln euro
-Profile Funkcjonalne Podatnika
- Master File
-Country-By-Country Reporting
-Ograniczenie zakresu przygotowywania dokumentacji przez podatników
-Centra Kompetencji
6. Zastosowanie klauzuli o unikaniu opodatkowania w odniesieniu do podatników stosujących agresywną optymalizację podatkową
- Opinie zabezpieczające
- Kiedy bez klauzuli
- Co sprawdzi organ podatkowy
- Ostrzeżenia resortu finansów
- Przykład optymalizacji z użyciem FIZ
- Usługi doradztwa prawnego lub podatkowego przy optymalizacji
- Ostrzeżenie przed optymalizacją podatkową z wykorzystaniem wartości firmy
- Agresywna optymalizacja
- Kiedy klauzula
- Okoliczności wskazujące na sztuczność przeprowadzanej operacji
- Resort finansów ostrzega przed optymalizacją podatkową z wykorzystaniem spółek zagranicznych
- Firmy rejestrowane dla korzyści
- Brak miejsca faktycznego zarządu w kraju siedziby zagranicznej spółki - przykłady
- Skorygowanie rozliczeń pozwoli uniknąć konsekwencji
ROZDZIAŁ III
ZMIANY W KODEKSIE POSTEPOWANIA ADMINISTRACYJNEGO
1. Nowelizacja Kodeksu postępowania administracyjnego zapewni szybszą drogę procesową na linii organ podatkowy - podatnik
- Bezczynność organu i przewlekłość postępowania
- Opcjonalny wniosek o ponowne rozpatrzenie sprawy
- Zmiany dotyczące decyzji o przekazaniu sprawy do ponownego rozpatrzenia (decyzja kasatoryjna)
- Decyzje kasatoryjne, czyli decyzje o przekazaniu sprawy do ponownego rozpatrzenia, można zaskarżyć do sądu administracyjnego w specjalnej, przyspieszonej procedurze
- Milczące załatwienie sprawy
- Postępowanie uproszczone
2. Dnia 1 czerwca 2017 r. zmienił się sposób zaskarżania interpretacji indywidualnych
- Jak jest od 1 czerwca 2017 r.
- Praktyczne skutki zmian
- Jak było do końca maja 2017 roku
ROZDZIAŁ IV
WZORY PISM I DOKUMENTÓW
-Zawiadomienie o wyborze uproszczonej formy wpłacania miesięcznych zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych
- Oświadczenie o wyborze sposobu opodatkowania dochodów z pozarolniczej działalności gospodarczej na zasadach określonych w art. 30 ustawy o PIT
- Wniosek o potwierdzenie zarejestrowania jako podatnika VAT czynnego
- Wniosek o rozłożenie na raty płatności podatku
- Wniosek o stwierdzenie nadpłaty podatku
- Wniosek o umorzenie zaległości podatkowej
- Wniosek o zwrot opłaty skarbowej
- Wniosek o zwrot kwoty podatku naliczonego
- Wniosek o zwolnienie płatnika z poboru podatku
- Rezygnacja ze zwolnienia
- Zawiadomienie o wyborze kwartalnego rozliczania VAT
- Czynny żal
- Pismo zawiadamiające naczelnika urzędu skarbowego o prowadzeniu księgi rachunkowej poza jednostką
-Korekta zeznania oraz wniosek o stwierdzenie i zwrot nadpłaty podatku
- Korekta zeznania oraz wniosek o stwierdzenie nadpłaty podatku dochodowego od osób fizycznych
- Odwołanie od decyzji
- Wyjaśnienie w sprawie wykazania w deklaracji usług wykonanych przed wybraniem zwolnienia podmiotowego z VAT
- Protokół likwidacji zaległej należności
- Oświadczenie o przyjęciu lokalu/nieruchomości do ewidencji środków trwałych
- Protokół w sprawie uznania wierzytelności za nieściągalną
-Zgłoszenie osoby upoważnionej do reprezentowania podatnika w trakcie kontroli podatkowej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 351 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Jednostek Publicznych i Pozarządowych)
Wykaz aktów prawnych s. 135.
Kontrola zarządcza to pojęcie wprowadzone ustawą z 27 ssierpnia 2009 r. o finansach publicznych. Zmieniło ono sposób postrzegania kontroli w jednostkach sektora publicznego z działań skierowanych na kontrolę finansową, funkcjonującą na gruncie poprzedniej ustawy, na działania związane z całokształtem zarządzania jednostką i zapewnieniem odpowiedniego realizowania jej celów. Dokonana została więc zmiana jakościowa spojrzenia na funkcjonowanie jednostek sektora publicznego. Wymagało to zmiany podejścia z nacisku kładzionego na aspekt finansowy i rozliczeniowy na zrozumienie jednostki jako całości działającej w systemie obejmującym wiele procesów wpływających na jakość gospodarowania środkami publicznymi. Kontrola zarządcza, funkcjonująca w porządku prawnym już od ponad 5 lat, gdyż zmiana weszła w życie od 1 stycznia 2010 r., nadal przysparza wielu problemów. Spotykają one głównie osoby, które są wyznaczone do sprawowania roli koordynatorów kontroli zarządczej w imieniu kierownika jednostki. Niestety obszar kontroli zarządczej nadal spotyka się z niezrozumieniem problemu, jest trakowany jako konieczność wypełniania kolejnych dokumentów, a nie jako skuteczne zarządzanie jednostką. [...] Niniejsza publikacja ma pomóc osobom, ktore zajmują się zagadnieniami kontroli zarządczej, w praktycznym rozwiązywaniu problemów. Zamiarem autorki jest też podniesienie świadomości roli kontroli zarządczej w zarządzaniu podmiotem sektora finansów publicznych dla poprawy jakości gospodarowania majątkiem publicznym. Sektor finansów publicznych jest obszarem wielu wrażliwych zdań, gdy oczekiwania odbiorców uslug realizowanych przez poszczególne jednostki, środki finansowe ponoszone na ich wytworzenie, a więc i koszty społeczeństwa podlegają krytycznej ocenie i wpływają bezpośrednio na wizerunek zarówno tych jednostek, jak i pracowników w nich zatrudnionych. Sektor publiczny nie jest w obecnych czasach postrzegany pozytywnie. W społecznościach lokalnych, w których występuje bieżący kontakt z mieszkańcem czy podmiotem gospodarczym, poziom realizacji kontroli zarządczej poddany jest stałej weryfikacji. Dlatego prawidłowo wdrożona kontrola zarządcza daje szanse na zamianę tego postrzegania, [...]. Obszar funkcjonowania kontroli zarządczej w przekazanej Państwu publikacji zostanie więc ograniczony do podmiotów sektora finansów publicznych na szczeblu samorządowym. [...]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 336.1 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej